Az ütött kopott külsejű – Toyota Corolla 1.33 -2020.12.03


Vizsgálatom tárgya egy 2010-es, 1330 köbcentis szívó benzines Toyota volt, 230.000 km-es futásteljesítmény környékén. Az adatok, és az ehhez párosuló 1.700.000 Forintos árcímke tipikus magyar használtautóvá teszi. Ugyanis pont ezt a kategóriát, ársávot keresik itthon a legtöbben.

Magyar az autó, első magánszemély tulajdonosa árulja. Meglátva az autót sokadjára gondolkodok azon, vajon miért is nem adják vissza a fotók az autó tényleges állapotát?

Az autónak gyakorlatilag nem volt ép eleme. Első- és hátsó lökhárítói árulkodtak parkolási sérülésekről, az ajtók élei a szűk garázsban kiszállásokról. Az ajtókat kívülről is ajtórányitások, kisebb horpadások tarkították, míg a motorháztető az autópályázás miatt volt tele kavicsfelverődéssel. Bár az autónak minden elemén gyári fényezés volt, a fekete színe már nem volt túl élénk.

Az autó igazi ellentéte volt a szándékosan eladásra „kicicomázott”, polírozott és szilikonozott daraboknak.

Toyota Corolla 2010-ből – saját fotó.

Szerencsére a vevőt nem igazán érdekelte a külső, felülkerekedett a látottakon, ugyanis ő is tipikusan használati tárgynak vásárolja az autót.

Kiderült, ez a szerencsénk. Ugyanis az ütött kopott külső alatt igenis jó állapot lakozott. Az autó belsejére, és még fontosabb hogy üzemeltetésére hálisten sokkal jobban figyeltek a tulajok.

Az autó céges autó volt, főleg nagyobb távokat tett meg autópályán, ez valóban látszott is a nagymértékű kavicsfelverődésen.

Bár vezetett szervízkönyvvel csak az első éveiben rendelkezett az autó, a legtöbb javítás számlával volt igazolható. Rendszeres olajcsere, elvégzett vezérléscsere, új gyertyák, új tárcsák/betétek, klímatisztítás csak a legutolsó karbantartásokat nézve. Szerkezetileg és motorikusan sem találtam hibát.

Következett a próbaút, ahol csak megerősített előzetes benyomásaimról a Toyota. Bár az 1.33-as motor nem túl virgonc egy ekkora kasztniban, mégis kellemesen, könnyeden ment az autó. Nem voltak zavaró zörgések-csörgések sem a futóműből, sem pedig a belső műanyagtengerből. Váltója, kuplungja igazi Japános, akár az új.

Átbeszéltük ügyfelemmel a tapasztaltakat, és a külsőre hivatkozva szemmel látható kedvezményt sikerült elérni a vételárból. Elégedetten távoztunk, mert bár külsőre valóban nem a tökéletes autót találtuk meg, de pont emiatt igazán jó áron sikerült egy kiváló műszaki állapotú autót vásárolni!

Lengyel Dániel